Baggrund for at vælge LeadMotor
One2feed havde en målsætning om at nå bredere ud på det Norske og det Svenske marked.
På trods af et grundigt forarbejde, hvor bl.a. de væsentligste konventioner på markedet og One2feed´s værditilbud var blevet kortlagt, havde resultaterne ikke nået deres potentielle niveau.
De fleste virksomhedsejere kan sikkert kende dette scenarie:
Der er travlt, og det kan være svært at finde tiden til at skabe en målrettet og strategisk leadgenererings indsats. Det var derfor kun blevet til sporadiske indsatser, når der kunne findes tid til det.
Noget skulle gøres.
“ Vi taler med rigtig mange underleverandører, og vi kan hurtigt høre, om de har forstand på det, de taler om. Man taler med mange bureauer, der siger: >God Marketing er X Y og X<, men når det kommer til spørgsmålet >Hvordan skal vi så gøre dét?<, kan de ikke svare konkret. Det kan de ved LeadMotor”
– Jesper Scriver, Sales and Support, One2feed
One2feed LeadMotor
I opstartsfasen blev målgruppernes drømme, udfordringer og begrænsninger klarlagt gennem workshops.
På trods af den geografiske nærhed, er forskellen på det Norske og det Svenske marked bemærkelsesværdig. Det er et faktum, som One2feed er meget bevidste omkring – også før samarbejdet med LeadMotor.
“Der er stor forskel på markederne. Det gik markant bedre med at nå de Norske landmænd, end det gjorde at nå de Svenske. Det ér bare sværere med Sverige. Det var ikke en overraskelse. Jeg havde ikke forestillet mig, at vi kunne gøre noget som helst ved dét. Men det kan vi altså nu”.
– Jesper Scriver, Sales and Support, One2feed
Digital leadopsamling på analog messe
“Agroteknikk” er en af Norges største indendørs agrikulturelle messer. One2feed havde en messestand og stod klar til at byde omkring 25.000 besøgende velkommen. Det var derfor en oplagt mulighed for at bruge deres LeadMotor til at opsamle leads og skabe relationer blandt de mange messegæster.
Udover at annoncere målrettet til messegæsterne via bl.a. geofence, kunne One2feed bruge en online leadform til leadopsamling. Informationer omkring de enkelte leads, og tilmelding til marketing automation, blev derigennem indsamlet.
Derudover, kunne One2feed bruge deres LeadMotor setup til at følge op på samtaler fra messen.
- 10.528 af de omkring 25.000 messegæster så online annoncer fra One2feed
- Leadprisen for de leads, der blev opsamlet gennem onlineannoncering, var i gennemsnit 77,20 DKK
- Antal opsamlede leads via online annoncering: 16 personer
- Antal opsamlede leads på messestanden: 39 personer
Resultater
Det er en fornøjelse at have et samarbejde med One2feed og hjælpe dem med at kunne give landmænd et bedre liv på gården.
“Jeg kan stadig huske, hvad vi talte om til det første møde med LeadMotor, og man må sige, at de har holdt, hvad de lovede med hensyn til antallet af opsamlede leads. Antallet af relevante leads har overrasket mig.”
– Jesper Scriver, Sales and Support, One2feed
Ser man samlet på de Norske og de Svenske resultater, er der i løbet af 5 måneder blevet opsamlet 908 leads til en gennemsnitlig leadpris på 35,88 DKK. Det er uden at medregne de leads, der er kommet ind via exit intent pop-up’s på hjemmesiden.
Spørger man ind til antallet af dialoger og nye kunder, svarer Jesper på godt Jysk:
“Det er nok fint nok.
Jeg vil sige, det er tilfredsstillende”
– Jesper Scriver, Sales and Support, One2feed
Hvem kan bruge LeadMotor?
Her er Jesper ret klar i spyttet.
Alle kan bruge LeadMotor.
“Du skal være bevidst om, at opstarten måske tager mere tid, end man lige regner med. Det er en investering, men det er det værd!”
– Jesper Scriver, Sales and Support, One2feed