Airflight er en ung virksomhed, der ledte efter en mere en systematisk tilgang til deres salg- og marketingindsatser. Tidligere var indsatsen mere sporadisk, og leads kom fra fx deltagelse på messer, søgning online, netværk og gennem kolde opkald.
De havde derfor brug for at få struktureret deres salgs- og marketingprocesser, så de kunne få skabt et system for online leadgenerering – og dermed også få et bedre overblik over hvor relevante leads kom fra, og hvornår de kunne forvente at lukke dem.
De søgte derfor nogen, som kunne løfte denne opgave og sikre, at den også blev eksekveret på og genererede resultater.
Efter flere møder og mange overvejelser faldt valget på LeadMotor.
“Out of [the marketing bureau] we interviewed, LeadMotor was the one that we’ve had the best feeling about and we haven’t had any regrets since.”
– Travis, CEO & Founder, Airflight
Airflight´s LeadMotor
Da Airflight ikke havde erfaring med online leadgenerering, var der mange opgaver, som LeadMotor skulle hjælpe med at løse.
Der skulle naturligvis opsættes en LeadMotor®️, der kunne hjælpe Airflight med at kvalificere alle de indsamlede leads til salg.
Men forinden måtte der indsamles leads. Derfor var opgaven først og fremmest at skabe interesse for Airfligh’s nye drone online, så mulige kunder som fx Ørsted, Vestas eller Mærsk kunne blive bevidste om Airflight’s løsninger.
Derudover skulle der udarbejdes specielle online kampagner forud for deltagelse på messer, med det formål at sprede budskabet om Airflight’s deltagelse.
“It takes all the headaches of marketing, all the sales and ads and everything like that out of my hands and just sets us up with some nice sales meetings.”
– Travis, CEO & Founder, Airflight
Hvad gør vi så herfra?
Alle disse indsatser gav en masse gode leads, som LeadMotor®️ hjalp med at sørge for hurtigt blev kontaktet. Ofte var et lead meget interesseret i et møde allerede på dette tidspunkt, hvorfor mødet blev booket med det samme.
De leads, der på dette tidspunkt ikke var klar til et møde, fortsatte deres kunderejse i LeadMotor®️, der systematisk opvarmede dem og gjorde dem klar til salg.
Resultaterne
Kampagnerne til messerne var af stor succes. I flere tilfælde gav det Airflight rigtigt meget at se til, med de mange besøgende ved deres messestand.
Over en periode på 8 måneder resulterede det i 276 leads, hvor over halvdelen af dem var relevante, potentielle kundeemner fra målgruppen.
Mere præcist angav Airflight i deres LeadMotor®️, at 199 af de indsamlede leads var relevante. Grundet den systematiske tilgang til forbedring af relevansen, blev denne kun bedre og bedre over tid.
Det betyder, at Airflight nu står overfor en pulje på 199 potentielle kunder, der alle har vist interesse – for ikke at tale om de over 25 bookede møder med relevante leads.
Resultaterne er naturligvis skønne.
Men vigtigst af alt for Airflight har de fået sat struktur på deres salgs- og marketingindsatser på en måde, der er skalérbart, samt kyndig hjælp til at sørge for, at metoderne også blev en integreret del af virksomheden.
“The biggest surprise, I would say, from collaborating with LeadMotor, was how easy it is to work with them and how proactive they are. Also, making sure we take care of our tasks to make sure that the proces continues. ”
– Travis, CEO & Founder, Airflight