Fra opstart i april 2021 og 12 mdr. frem, er der blevet skabt gode resultater – og gør det fortsat.
Gennem hele forløbet har samarbejdet mellem Lind Jensens Maskinfabriks salg- og marketing, og LeadMotor været rigtig godt. Sammensmeltningen af den erfaring vi ved LeadMotor sidder med og den brede viden fra Lind Jensens ansatte skabte et stærkt grundlag hvorpå LeadMotor kunne bygges og løbende fintunes.
På Lind Jensens Maskinfabriks kontor i Lem har Søren Jørgensen, der står for Technical Sales fulgt op på de varme leads og har afholdt et tocifret antal møder.
På trods af den ellers længere indsalgsperiode har Lind Jensens Maskinfabrik i skrivende stund fået 9 nye kunder, og der er afgivet tilbud til yderligere 8 (til en ordreværdi på over 2,8 mio) fra LeadMotor.
Baggrund for projektet
Baggrunden for at vælge LeadMotor var, at Lind Jensens Maskinfabrik så, at kunderejsen blev mere og mere digital. Mange af deres kunder researcher online, før de kontakter en sælger.
Derudover var målet at kunne flytte marketing fra at være et “serviceorgan” til at være en værdiskabende del af forretningen, der rent faktisk genererer salg og profit.
Udregningen
I samarbejde, lavede Lind Jensen Maskinfabrik og LeadMotor en ROI beregning, hvor vi med med udgangspunkt i erfaring fra LeadMotor ́s tidligere leadgenerering, erfaringen fra Lind Jensen Maskinfabrik ́s sælgere, Lind Jensen Maskinfabrik ́s CRM, Lind Jensen Maskinfabrik ́s ERP sammensatte en case, der viste at der var en rentabel ROI på projektet.
Løsningen
Løsningen for Lind Jensens Maskinfabrik var, at opbygge en LeadMotor der systematisk kunne tiltrække landmænd der står over for renovering af nuværende kvægstald og landmænd der skal bygge en ny kvægstald.
Da Lind Jensens Maskinfabrik sælger en bred vifte af produkter til landbruget, faldt valget på at fokusere på gyllehåndtering systemerne.
Leadopsamlingen
Til leadopsamlingen blev målgruppen tilbudt en e-bog, der taler indtil målgruppens nysgerrighed og frygt. Leadopsamlingen sker hovedsageligt via de sociale medier. Derudover, er exit intent pop-up ́en på ljm.dk meget vellykket.
Hvert lead bliver uddannet i hvordan man designer et effektivt gyllesystem, hvad man skal være opmærksom på når man skal finde en leverandør og hvorfor Lind Jensens skal være en del af deres overvejelser.
Når leadet er kommet tættere på en købsbeslutning, tilbydes han eller hun et rådgivningsmøde, hvor en af Lind Jensen tekniske sælgere kan besvare eventuelle spørgsmål der måtte være opstået.