Leadopsamling
Fjordland har flere forskellige services og forskellige målgrupper. Der er derfor flere leadmagnets i spil, når der opsamles relevante leads.
Målgruppens foretrukne platform er Facebook. Det er derfor herpå langt størstedelen af leadopsamlingen finder sted.
Opvarmning af leads
Efter leadopsamlingen, bliver de mange opsamlede leads ført videre i kunderejsen, via forskellige funnels. Landmanden der har hentet en leadmagnet der f.eks. omhandler svinestalde, modtager naturligvis ikke e-mails, annoncer og yderligere information omhandlende kvæg – og omvendt.
De forskellige funnels, med hver deres kommunikation, befinder sig alle i en og samme LeadMotor.
Via leadscoring, følger Fjordland med i, hvor megen interesse leadet viser.
Virker det der Marketing Automation så?
Efter to måneder med LeadMotor, fortalte Janne følgende:
“Alle taler om marketing automation, og virker det der Marketing Automation så? Jeg har selv stået spørgende på sidelinjen de sidste 2 år.
Men endelig står jeg med mine egne erfaringer. Efter 2 måneder med Active Campaign og kyndig hjælp fra LeadMotor®, og Facebooks fantastiske evne til at finde de rigtige målgrupper, må jeg konstatere, at vores “LeadMotor®” virker fuldstændig som den skal. 325 nye leads, vel og mærket de rigtige leads – de rammer målgruppen perfekt, og allerede 4 nye kunder.
Jeg har store forventninger til de kommende måneder, især efter vi rigtig har fået gang i contentarbejdet i huset.
En dejlig succes at opnå så hurtigt!”
Janne Vinther, Afdelingsleder Kommunikation & Marketing, Fjordland