Driver du din virksomhed i blinde

 For at du kan drive din virksomhed på den bedst mulige måde er det altafgørende at have den korrekte indsigt i din forretnings salgs- og marketingprocesser. Det er lidt det samme som at køre bil med bind for øjnene. Du kan ikke se hvor du er på vej hen, og du kører i blinde. Langt de fleste kan godt blive enige om, at det er en rigtig dårlig idé. – Kører du så dit salg og din marketing på den måde?

Det er vigtigt at du kan svare klart på nedenstående spørgsmål, for at kunne drive de resultater du gerne vil have.

Det burde være en selvfølge, at du kan svare på:

  • Hvor mange potentielle kunder indeholder jeres pipeline?
  • Hvad koster et lead?
  • Hvad koster en kunde?
  • Hvilke er varme leads?
  • Hvor mange leads er blevet til kunder?

Hos LeadMotor har vi arbejdet med mange B2B-virksomheder, der grundlæggende har godt styr på deres forretning og værdiskabelse. De har et godt produkt og en god service – alligevel, når sælgerne ikke deres salgsmål og resultaterne er ikke helt der hvor de ville ønske. Hvis de tog bindet fra øjnene og pludselig så ud af bilruden, ville de have langt lettere ved at se hvor de skulle køre hen for at nå deres mål. Det er det vi hos LeadMotor hjælper med.

Udfordringen kan være nå salgsmålene hver måned, fordi dine sælgere ikke har nok interesserede kundeemner at arbejde med. Det tager jo som bekendt tid at bearbejde kunderne til at vælge jeres løsning, hvis de da overhovedet er i markedet efter en løsning.

Gode indsatser – men stadig med bind for øjnene

I håb om at møde de rigtige og de interesserede leads, tager I på virksomhedsbesøg hos potentielle og nuværende kunder. I bruger tid og penge på fagmesser og går til netværksarrangementer. I skriver indlæg på LinkedIn og annoncerer på sociale medier. Går det helt galt, har I en gammeldags mødebooker til at ringe lange lister igennem – I jeres gode navn.

Det skaber alt sammen lidt momentum, men salget sker i bølger. Sælgerne har typisk ingen anelse om, hvilke af de mange aktiviteter, de bør bruge tiden på, for at være mest effektive og opfylde deres salgsmål.

Problemet er ikke sælgernes gode arbejde. Problemet er, at I ikke har indsigten i hvad der virker og hvad der ikke gør. Sælgerne ved af gode grunde ikke hvem der har interesse og hvornår. I kører derfor rundt i blinde, mens I forsøger at fange de potentielle kunders interesse.

Tag bindet fra øjnene

Hvis Jeres løsning er at ansætte flere sælgere og stille større krav til deres performance – eller simpelthen at skrue marketingbudgettet op, er det altså tid til at tage bindet fra øjnene!

Når du har indsigten i hvordan sælgerne performer, hvordan din Markedsførings ROI ser ud og hvor du skal arbejde hen af, kan du skabe resultater og systematisk vækste din virksomhed. Indsigten gør, at du kan se hvilke af dine indsatser der kaster noget godt af sig – og hvor meget. Det er da for farligt, ikke at se hvor I er på vej hen, ikke?

Del med andre
Martin Klausen
Partner & CMO
Er du klar til at booke dit strategimøde med os?
Indhold
Del med andre
Take the first step towards success

Let's zoom in on the opportunities that are in store for your company.

Fill the form with your personal info and we'll make sure to reach out to you. We look forward to hearing more about your company and the aspirations you have for it!

We'll give you a call

Vi beskytter dine oplysninger og behandler dem efter gældende lovgivning. Du kan læse om vores privatlivspolitik her.
Brug for hjælp? Skriv til os her

Vi vil besvare din henvendelse hurtigst muligt.