Hvorfor bruge Facebook til B2B markedsføring?

Måske imod din opfattelse, er Facebook det absolut bedste og billigste værktøj til E-mail indsamling for de fleste B2B virksomheder lige nu. Det er en forældet indgangsvinkel at sige “Jeg har en seriøs B2B virksomhed – jeg skal ikke på Facebook“.

Alene I Danmark er der over 3.476.000 brugere på Facebook – Derfor tør vi godt at sige at din målgruppe helt sikkert er på Facebook!

74 % anvender Facebook til et professionelt formål
76 % anvender Facebook til at finde interessant content
I Danmark er der over 3.476.000 brugere på Facebook
hubspot.com

“Alle” er på – hele tiden​

Når du tilbyder komplekse ydelser eller produkter, er folk sjældent klar til at købe med det samme. De skal undersøge deres muligheder og sætte sig ind i dine ydelser og overbevises om at du er den rette ekspert til jobbet. De undersøger sandsynligvis også, hvordan det ser ud hos dine konkurrenter. Det er den købsproces der kaldes for kunderejsen.

Prøv at tænk på hvornår du selv åbner Facebook.

  • Hvad er dit formål?
  • Hvor er du henne?
  • Hvad laver du mens du er på Facebook?

Så sammenlign det med hvordan det ser ud for dit LinkedIn forbrug.

  • Hvor har du paraderne nede?
  • Og hvor er du på for at sende et budskab frem for at modtage indhold?

Jamen, vi er for professionelle til Facebook – vi skal på LinkedIn

LinkedIn er ikke en dårlig idé, men du får simpelthen ikke lov til at feje Facebook af bordet endnu!

Da der er så mange brugere på Facebook, ER der meget støj. Men det er en støj du sagtens kan skære igennem, når du har styr på dine budskaber, din målgruppes kunderejse og din segmentering. Støjen er ingenting, sammenlignet med den værdi Facebook kan give dig og din B2B virksomhed.

Undersøgelser af “Virksomheds beslutningstagere” viser at:

  • Beslutningstagere bruger 74% mere tid på Facebook sammenlignet med Facebook´s øvrige brugere
  • Beslutningstagere er også aktive på Facebook i løbet af arbejdstiden
  • Beslutningstagere bruger oftere computeren til at være på Facebook, end andre segmenter.

 Hvis du gerne vil sammenligne nogle af Facebooks muligheder med de tilsvarende på LinkedIn, kan du nærstudere grafikken herunder.

Segmentering og efterabere

Der er rigtig mange brugere på Facebook. Og Facebook er rigtig dygtige til at samle data. Det betyder, at du kan lave nogle skarpe segmenteringer, for at ramme din målgruppe.

Du kan endda bruge Facebooks data til at annoncere til personer der minder om dem der har reageret på jeres annoncer. Der er mange gode muligheder i Facebook´s Look-a-like målgrupper.

Del med andre
Martin Klausen
Partner & CMO
Er du klar til at booke dit strategimøde med os?
Indhold
Del med andre
Take the first step towards success

Let's zoom in on the opportunities that are in store for your company.

Fill the form with your personal info and we'll make sure to reach out to you. We look forward to hearing more about your company and the aspirations you have for it!

We'll give you a call

Vi beskytter dine oplysninger og behandler dem efter gældende lovgivning. Du kan læse om vores privatlivspolitik her.
Brug for hjælp? Skriv til os her

Vi vil besvare din henvendelse hurtigst muligt.