Case

EAB A/S

EAB er en af branchens førende leverandører inden for lagerindretning, porte og stålbygninger. Hos EAB møder du en venlig, passioneret og yderst kompetent flok eksperter. Selvom de har kunder både i Europa, Nordamerika og Asien, er EAB jordnær familieejet virksomhed med hovedkontor, produktion og udvikling i Smålandsstenar i Sverige.
341
Nye leads
13
Afgivne tilbud
2,15 mio
I omsætning

Det var en no-brainer at gå i gang med. Det er et syvmileskridt i salgsprocessen.”

Lars Jacobsen, Administrerende Direktør, EAB, Danmark

Samarbejdet mellem EAB og LeadMotor startede i 2021. Formålet med at vælge LeadMotor var klart: At øge omsætningen.

Derfor introducerede Lars Jacobsen tankerne og ideerne omkring at starte et marketing automation koncept op. LeadMotor var en af flere, de overvejede, da de skulle ud til et marked, der endnu ikke kendte dem.

Mens Lars så det som værende en “no-brainer”, at gå i gang med LeadMotor, var salgskonsulenten Niels Jørgen Hahn mere tilbageholdende.

“Jeg troede, at det her var noget farligt noget. Vi har altid skulle lave kold kanvas. Det har været nødvendigt. Vi har også tidligere haft klassiske mødebookere på, hvor vi har betalt pr booket møde. Men når man kom ud i virksomheden, skulle de ikke bruge noget fra os alligevel. De havde bare sagt >Ja< i telefonen for at slippe for, at skulle tale mere med mødebookeren. Det var ikke positivt.

– Niels Jørgen Hahn, Salgskonsulent, EAB

EAB´s LeadMotor team er meget glade for at have givet Niels Jørgens bekymringer baghjul!

Resultater

Ser man på resultaterne af de første 5 måneder med LeadMotor, er der opsamlet 341 leads til en gennemsnitlig leadpris på 60,-. 13 leads har efterspurgt tilbud på opgaver –  tilbud til en værdi af 7,4 mio. Antallet af nye kunder var 1 til en værdi af 2,15 mio.

 

Tilbagebetalingstiden er overraskende kort. Vi har allerede landet en ordre, der har betalt hele den proces, vi har været igennem og måske et stykke hen i den næste proces også. Så på den måde kan man sige; at det bare er om at komme i gang – Jo før, jo bedre.

– Torben Rosted, Salgskonsulent, EAB

 

Et andet resultat, der er værd at nævne, er 3 stk. glade sælgere, der mærker en endnu større arbejdsglæde. Torben fortæller, at de kontinuerligt får serveret leads og er topmotiverede til at ringe til dem. At de står i systemet, med navn, virksomhedsnavn og telefon nummer, gør det forholdsvist nemt at gå til. Niels Jørgen siger, at dét at skulle sparke døren ind til ukendte kunder, bare ikke er den sjove måde at arbejde på. Det er klart at foretrække, når kunderne selv er blevet bevidst om deres behov.

 

Der er ikke én, der har sagt >Jeg skal ikke snakke med dig<. De er alle sammen positive. Det er blevet sjovere at stå op, og man har fået fyldt sin kalender ud. Der er hele tiden gang i den, og der er hele tiden kunder, du kan få fat i. Det troede jeg ikke, at jeg skulle opleve som 62-årig sælger. Jeg er positivt overrasket, og vi finder nogle leads, som vi ellers ikke havde fået dialog med.

– Niels Jørgen Hahn, Salgskonsulent, EAB

 

EAB LeadMotor

Så hvordan lykkedes det EAB at få så flotte resultater? Dyk med ned i deres LeadMotor her:

Som leadmagnet tilbydes en værdiskabende e-bog, der taler ind til målgruppens udfordringer og målsætning.

Der opsamles leads via LinkedIn leadgenerering målrettet de relevante stillinger i de relevante brancher og account based marketing. Derudover opsamles leads via Facebook leadgen. En exit intent pop-up, til besøgende på hjemmesiden, sørger for, at også de får mulighed for at blive til et lead.

 

EAB kvalificerer systematisk, 2-3 gange om ugen, de indkomne leads alt efter relevans. Kvalificeringen deles op i:

Relevant lead  |  Ukendt relevans  |  Ikke relevant  |  Stop kommunikation

Stop kommunikation” bliver f.eks. benyttet, hvis der er kommet en uønsket konkurrent ind i flowet.

 

Ved at gøre det på denne måde kan det tilskrives, hvor de relevante leads kommer fra. På den måde kan vi justere og tilpasse annoncer, målgrupper og budskaber. Derudover kan vi udelukke de irrelevante leads fra fremtidig annoncering og remarketing. 

Digital leadopsamling på analog messe

I oktober 2021, var EAB´s LeadMotor under opbygning. På netop dét tidspunkt var EAB, og +500 andre udstillere, ved at gøre sig klar til at tage på årets hi Tech & Industry Scandinavia messe.
Da det whitepaper, der skulle være EAB´s leadmagnet, endnu ikke var blevet skabt, var det ikke muligt at bruge den til leadopsamling… Og så dog…

I stedet for at tilbyde et skinnende nyt whitepaper direkte i indbakken, fik de 17.408 besøgende i stedet mulighed for at skrive sig på pre sign-up listen. De modtog derigennem, som de første, det lovede whitepaper, da udgivelsesdagen oprandt.

 

Vis dette opslag på Instagram

 

Et opslag delt af LeadMotor ® (@lead.motor)

 

Udover, at være et glimrende værktøj til leadopsamling direkte på messestanden, viste LeadMotor at være et værdifuldt værktøj til EAB-konsulenterne. I stedet for at stoppe håndfulde af visitkort og papirlapper i lommerne, kunne de gemme nye kontakter direkte i LeadMotor systemet. Sammen med kontaktoplysningerne kunne der noteres vigtig information, sættes notifikationer i kalenderen osv. 

Hvem kan bruge LeadMotor?

Torben Rosted fortæller, at LeadMotor er relevant for alle B2B firmaer, der har noget af afsætte. Han siger, at man lige skal lære det at kende, men når man først kommer i gang med det, kan man næsten ikke forstå, at man har kunne fungere som sælger eller konsulent førhen. Han oplever, at det gør så markant en forskel, og at det næsten er som nat og dag.

 

“LeadMotor har egentligt grund-maskineriet ligegyldigt, hvilken virksomhed man kommer fra”

– Lars Jacobsen, Direktør, EAB

Er du klar til at booke dit strategimøde?

Martin Nørgaard Klausen,  Partner og CMO

Andre interessante cases
Brug for hjælp? Skriv til os her

Vi vil besvare din henvendelse hurtigst muligt.